VETO ja someprojekti

Toimin verkostoissa oppimisen ja osaamisen tutkinto-ohjelman someprojektissa syksyllä 2023 ja keväällä 2024 toimin projektipäällikkönä. Tavoitteena oli markkinoida tutkintoa, kasvattaa seuraajamääriä, lisätä hakijamääriä ja kasvattaa tutkinnosta tietoisuutta. Tehtävänäni oli luoda kokouksiin esityslistat, lähettää Teams kutsut, jakaa tulevat postaukset, ideoida tiimin kanssa, pitää huolta aikataulusta ja markkinoinnin laadusta.
Oma henkilökohtainen tavoite oli projektitiimin motivoiminen, somekalenteri, yhtenäiset somet (markkinointi suunnitelmat alustottain: Tiktok, Instagram, Facebook, linkedin, blogi) ja tekemisen esille tuominen. Tarkemmat: aikatauluttaminen, hankalienkin asioiden esille nostaminen, kysymysten esittäminen ja palautteen antaminen (positiivinen ja kehittävä).
Kurssit jotka tukivat markkinointiosaamistani.
- Sosiaalinen media markkinoinnissa + tiktok as marketing tool, esille nousi saavutettavat tavoitteet ja niiden tarkastelu ajoittain, jotta tavoite saavutetaan. Kohderyhmän saavutettavuus (trendit) ja tehokeinot. Markkinoinnin mittaamisen kaavat esim. SMART-kaava.
Podcast-kurssilla perehdyttiin mikrofoneihin, ääneen ja podcastin tuottamiseen. Viimeisenä tehtävä oli luoda podcast ja editoida se. Lisätehtävänä oli kirjoittaa essee, jossa vertailee eri podcasteja. Kurssilla opin äänen tuottamisesta ja tilan vaikutuksesta ääneen.
Self branding-kurssi, eli itsensä brändäys johdannainen. Syvennyttiin henkilöbrändiin ja henkilöbrändäyksen eri käsitteisiin. Kurssi avasi mielenkiintoni markkinoinnin mahdollisuuksiin.
Linkki Linkedinin markkinointisuunnitelmaan:
Loppuraportti someprojekti: