HELPPI-APP
Projektin tavoitteena on ollut tavoittaa Ruoveden ja Mänttä-Vilppulan alueen nuoria HELPPI-apin tiimoilta
sekä lisätä apin tietoisuutta edellä mainituilla alueilla. HELPPI-appi on 4H-yhdistyksen sovellus, joka kokoaa yhteen työntekijät ja
työntarjoajat. Apin kautta voi työntarjoaja etsiä sopivia henkilöitä alueelta tekemään tarjotun työn, joka voi
olla aina ruohonleikkuusta ikkunanpesuun tai it-tukeen. Nuoret koulutetaan työtehtäviinsä ennen HELPPI-apin käyttöönottoa, jonka hoitaa 4H yhdistys ja näin ollen varmistetaan.
Viestintävastaava
Toimin viestintävastaavana projektissa, mikä tarkoittaa, että hoidin yhteydenpitoa toimeksiantajalle. Hoidin yhteyden pidon sähköpostitse, Teams palaveri kutsut sekä kouluvierailu ajankohdista sopimisen opojen ja rehtorin kanssa.
Toimeksiantaja ehdotti, että hyödyntäisimme paikallisia lehtiä, jotta saisimme kohdennettua myös työntarjoajille markkinointia. Otin yhteyttä puhelimitse Ruoveden paikallislehteen sekä Mänttä-Vilppulan KMV-lehteen. Myin ajatuksen jutusta, ja HELPPI-appin mahdollisuudesta paikkakunnalla. KMV-lehti sen sijaan halusi toteuttaa haastattelumuodossa jutun, joka toi mielenkiintoista näkökulmaa sen sijaan, jos artikkeli olisi ollut ainoastaan informaatiota HELPPI-appista.
Haastattelua tehtäessä, minulta kysyttiin asioita, joihin minulla ei ollut vastausta. Onneksi sain nostettua esille toimeksiantajan, ja informatiivinen haastattelu 4H-yhdistyksen arvoista, työoloista ja kurssista toteutettiin Teijalta toimesta.

OPIT JA KOPIT
Tulevaisuutta varten haluan oppia lisää juridiikasta liittyen viestintään.
- TAUSTATUTKIMUS (kohderyhmä) JA ASIAKASPOLKU
- Selkeä viestintä
- Tavoitteet, jotka havainnollistaa visiomme toimeksiantajalle
- Valtakunnallisen yhdistyksen graafisen ohjeistuksen tärkeys (minkälaisen tunteen organisaatio haluaa välittää)
- Aktiivinen yhteydenpito toimeksiantajaan, jotta visio on selkeä
Markkinoinnin kohderyhmänä nuoret olivat uusi tuttavuus, josta jäi mieleen aloitteen tekeminen nuoria kohtaan, kysyminen, selkeä olemus, hymyilevä ja energinen asenne.
Loppuraportti HELPPI-app:
Lehtihaastattelu
Kohdennettiin paikallisille nuorille omalta osaltani ja Teija Perttulan (toimeksiantaja) palveluntarjoajien näkökulmasta.
HELPPI-APPI on 4H-järjestön tuottama sovellus, missä yhdistyksen toimesta koulutetut nuoret halutaan saattaa yhteen toimeksiantajien kanssa. Nyt ensimmäistä kertaa sovelluksen käytön paikalliseen kehittämiseen on otettu mukaan nuoria Tampereen ammattikorkeakoulun (TAMK) Verkostoissa oppimisen ja osaamisen tutkinto-ohjelmasta.